Test: Homogene smeše – rastvori

images 6 

1.  Šta su rastvori ? Kako se oni dele?

2.  Šta je rastvorljivost? Šta su prezasićeni rastvori?

3.  Kako glase pravila za određivanje ratvarača u rastvoru?

4.  Koliko grama vode se nalazi u 50 g rastvora u kome ima 18 g supstance? Kolika je rastvorljivost te supstance?

5.  Rastvorljivost gipsa na sobnoj temperaturi u vodi je 0,2 g. Koliko grama vode je potrebno za rastvaranje 50 g gipsa na sobnoj temperaturi?

6.  Koliko grama rastvorene supstance se nalazi  rastvoreno u 65 g vode ako je rastvorljivost te supstance 204 g?

7.  Kolika je razlika u rastvorljivosi sledećih supstanci: U 25 g vode je rastvoreno 9 g supstance I ; drugi rastvor je dobijen rastvaranjem 90 g supstance II u 200 g vode.

8.  U 260 g 20% rastvora rastvoreno je još 40 g rastvorene supstance. Kolika je procentna koncentracija dobijenog rastvora?

9.  Kolika je procentna koncentracija rastvora koji se dobija mešanjem 80 g 10% rastvora i 120 g 30% rastvora?

10. Koliko grama vode i koliko grama rastvorene supstance se nalazi u 500 g 6% rastvora?

11. U 150 g 20% rastvora dodato je 50 g rastvarača. Kolika je procentna koncentracija dobijenog rastvora­?

11 thoughts on “Test: Homogene smeše – rastvori

    • Jasmina, da se ne bih ponavljala iskopirala sam vam jedan moj pređašnji odgovor na sličnu primedbu: Pitanja su namenjena, pre svega, mojim učenicima sa kojima sam ja u svakodnevnom kontaktu. Slične testove ja njima dajem u školi. Ideja mi je da oni to rade samostalno a na času proverimo da li je to dobro. Naravno, mogu da ostave komentar na blogu poput vas. Komuniciramo i preko Facebook-a . Ne mogu da dam gotova rešenja jer ne želim da ih učim tome da im sve bude “sažvakano” i “isporučeno na tacni”. Ova forma nije idealna, niti ja imam tih pretenzija.
      U svakom slučaju hvala vam na komentaru i stojim vam na raspolaganju da razjasnimo sve vaše nedoumice. Uvek me možete pitati sve u vezi pitanja sa testova na ovom blogu, a i šire vezano za hemiju. Rado ću vam poslati tačne odgovore na vaš e-mail, ako vas interesuju. Veliki pozdrav!

  1. Rastvorljivost neke supstance u vodi se povecava za 15 grama na svakih 20 stepeni.Koliko se te supstance moze rastvoriti u 200 g vode na 80 stepeni,ukoliko rastvorljivost supstance na 0 stepeni iznisi 25g/100g vode? Zna li neko da resi ovaj zadatak? Bila bih vam zahvalna,hvala unapred.

  2. Draga Jasna,
    kako je rastvorljivost supstance na 0 stepeni 25g na 100g vode i kako se ta rastvorljivost povećava za 15g na svakih 20 stepeni, to znači da njena rastvorljivost na 80 stepeni iznosi 85g na 100 g vode. A to u stvari znači da se u 100g vode može rastvoriti 85g te supstance. U 200g vode, na toj temperaturi, se onda može rastvoriti 170g supstance.

  3. Potrebna su mi resenja od 4. do 11. Zadatka. Molim vas ako mozete da posaljete resenja jer u utorak imam test.
    Hvala u napred.✌😁😙

  4. Potrebna su mi resenja od 4. do 11. Zadatka. Molim vas ako mozete da posaljete resenja jer u utorak imam test.
    Hvala u napred. MOLIM VAS AKO MOZETE OVDE ILI NA (e-mail) da posaljete resenja to bi mi znacilo puno✌😁😙

Ostavite odgovor

